OSOBNÍ GRAVID JÓGA

OSOBNÍ GRAVID JÓGA

Jóga v těhotenství je DAR. Začít může každá žena v jakékoliv fázi těhotenství (nedoporučí-li lékař jinak) – od prvního dne až do porodu. Osobní přístup učitele k aktuálním potřebám ženy v neustále se proměňujícím těhotenstvím je výhodou.

 

Během cvičení je obzvláště důležité věnovat pozornost svému vnitřnímu pocitu a sledovat, co je pro vás komfortní a co ne. Zvlášť v prvním trimestru je těhotenství velmi křehká perla a je třeba chovat se k sobě a děťátku zodpovědněji. Učím Vás spoléhat na svůj instinkt.Pozice jsou uzpůsobeny tak, abyste neublížily sobě ani děťátku. Jsou vymyšleny tak, aby bříško nepřekáželo, ať už je jakkoli veliké. Jednotlivými cviky se zaměřujeme na zpevnění vnitřních i vnějších svalů, na rozproudění kardiovaskulárního systému a detoxikaci organismu. Dále pomáhají ásany zlepšit fyzickou kondici, dýchání, působí proti zácpě a jiným potížím.Pokud jste již cvičily před těhotenstvím jiný druh jógy, zjistíte, že se její verze pro těhotné příliš neliší od toho, co znáte, má ale pomalejší tempo. Neděláme příliš rychlé přechody do vertikálních poloh, protože v těhotenství často kolísá krevní tlak a prudké změny polohy můžou způsobit točení hlavy i mdloby.Jak jistě tušíte, nenajdete v ní žádné ásany, kde byste byla instruována ležet na břiše, praktikují se pouze kratší intervaly ležení na zádech. Pokud vám ležení na zádech není příjemné, můžete je zaměnit za ležení na boku.S dechem se také pracuje velice opatrně. Z klasických pránájámických technik lze v gravid józe použít pouze ty, u kterých nedochází ke stlačování břišní stěny.

Náplň osobního setkání:

  • přípravné polohy k hathajógovým ásanám
  • cviky mohou být řazeny do sestavy dle autorky systému jógy pro těhotné Mgr. Andrey Smékalové
  • obměny, jednodušší i těžší variace poloh dle nálady a kondice ženy
  • dechová cvičení připravující na hladký průběh porodu
  • odpočinek a relaxace formou jóga nidry, pozornosti k dechu, vědomého uvolnění
  • dle zájmu jemná pránajáma a meditace
  • ulevující spinální cvičení pro přetíženou bederní páteř
  • protažení páteře pro obnovení energie, zmírnění únavy
  • práce se svaly pánevního dna

Přínosy gravid jógy:

  • komunikace s děťátkem
  • komunikace s vlastním tělem
  • nalezení vnitřní harmonie a stability
  • zlepšení nálady
  • zvýšení energie
  • odstranění potíží jako jsou otoky dolních končetin, zácpa, bolesti v zádech, pálení žáhy, obtížné dýchání…
  • vyvážení svalové napětí
  • příprava na hladký porod
  • okysličení skrze prohloubené dýchání
  • vyrovnání hormonální hladiny